Tuesday, January 21, 2014

Charles Stross - Külmem sõda

Ei tea, ei lähe väga Stross peale mulle. Kahtlustan, et  liiga advanced mind mu  jaoks ta. Populaarne see šhoti kirjanik on küll, viimaselgi ulmikute kogunemisel selgus, et loetakse ning fännatakse mitte ainult ulmeekspertide poolt.  Seda siis, kui Fantaasia kirjastus tuli tutvustama omi uusi väljaandeid meie lauanurka, noja tuligi jutuks kõrvalistujaga "Külmem sõda" kogumik, kutt ütles kohe, et teda näiteks võib küll liigitada Strossi fännide sekka ja rääkis nii mõnestki mitteeestikeelde tõlgitud raamatust ning sarjast õhinaga - paraku kõik see lendas üsna kõrgelt jällegi üle minu mõistuse, seda ma tunnistan, jään alla neile ülipöörastele  žüheekäikudele mida Stross tundub valdavalt ja mõnuga produtseerivat.  "Külmem sõda" kokkuvõttes väga nüüd siiski ei üllatanud, ühe loo baasidee, et inimkond on selline kübe maailmaruumis, selle laksu olen ma Arhur C Clarke raamatutest ära saanud ( "Lapsepõlve lõpp" ja Kohtumine Ramaga" ) No ja koheselt on alati umbusaldus, kui lääne taustaga kirjanikud proovivad venelasi kirjeldada, eriti veel nõukogude aega ja kombeid, mkmm, ei! Teisest loost ( kogumiku esimene ) sai rohkem rõõmu tunda, kuna närisin hiljuti H.P. Lovecrafti "Hullumeelsuse mägedes" läbi lõpuni, siis nüüd  magustoiduna kaasaegne järg siin olemas ja enam-vähem kokkuvõttes, kena puänt.

No comments: