Friday, September 15, 2006

ISAAC ASIMOV Edasi, Asum


Täitsa uskumatu , et nüüdseks kõik Asumi originaalraamatud eesti keeles ilmunud on. Mäletan täpselt seda päeva aastal 1985 kui vanaema juures olles Kaagveres, lapsepõlvesõber Anti mulle ütles jõe äärde viival teel raamatutest arutades, et Asum on jumala okei. Siis ma olin suht juntsu, 5 klassis ja mulle tundus kõik see hardcore sci-fi maiguline Mirabilia õhuke raamat natuke pelutav. A vist isegi lugesin läbi ja jäin rahule. Nüüd siis on sellest ajast palju vett merre voolanud ja viimane osa ka läbi. Mulle meeldis Edasi, Asum üsnagi, vana hea Asumi moodi oli, 4 erinevat juttu, nagu ikka , puänt on lõpus ja ei olnud 4janda ja 5 osa meeletut romaaniformaadis hiideepilisust. Ehkki alguses tundus natuke igav, no kuni 90nda leheküljeni, siis tulid juba vanad head robotid mängu ja jäigi Sõbra majas toimuvale "Omad Joped 2" salapeole minemata. Tegin hoopis piparmünditeed meega ja krabistasin raamatulehtedega, Tükk aega polnud nii mõnusalt ennast tundnud, raamatu seltsis ja see on omaette väärtus selline tunne kätte saada taas! Aitäh, Isaac! A need esikaanekujundused võiks kujundajad endale perse pista, mida sügavamale, seda parem.

No comments: