Saturday, March 14, 2015

J.O.Curwood - Point Fullerton

Mu üks n.ö. salaarmastus on "Eesti ajal" väljaantud ehe pulpkirjandus. Alguse sai see armastus lapsepõlves kui vanaema esikukapis tuhlates leidsin Loomingu Raamatukogude vahelt ühe veitsa räbaldunud  Rahvalehe maksuta kaasannete kogu köidetuna - ilma algusosadeta aga poisikesele nagu ma olin väga meeldis  ülipõnev järjejutt, hiina tolleaja krimimaffiast - andis kõigile teistele raamatutele silmad ette. Kooliajal sain ühelt klassikaaslaselt laenata lugemiseks veel eriti pakse ning hoolikalt hoitud Juturaamatute kogumikke ning hiljem olen alati, kui kuskile kirbuturule sattunud, jahtinud just neidsamu jutusabasi köidetud kujul. Ega need järjejutud kirjanduslikult midagi väärt ei ole aga mulle nad väga istuvad, sest  on mõnusalt põnevad, keelekasutus  armsalt arhailis-naljakas ning kõige vingem, et pea alati on iga osa juures illustratsioon! Point Fullerton oli lugu metsiku aja Kanada kangetest meestest. Koerarakenditega tagaajamised ning põgenemised polaaröös, salakavalad ja robustsed pahad tegelased, üliromantiline armastusliin ning traagilised surmad...kõike oli!



No comments: