Tuesday, November 25, 2014

Hans Rickheit - The Squirrel Machine

Veidrad koomiksid mulle meeldivad, niiet kui sai loetud kunagi "The Squirrel Machine" kohta arvamust, et see teeb oma veidruse poolest ka Daniel Clowesi "Like a Velvet Glove..."-le ära tahtsin ma kohe kindlasti oma silmaga näha, et kas tõesti? Ainuke probleem oli see, et  tiraazh läbimüüdud, egas midagi "usedbooks" otsingumootor lahti ja voilaa, leidus müügiks küll, ühe väikse nüansiga - "ex library book". No ma siis olin veel roheline internetist tellimise koha pealt, huvi ju oli, et davai! Eino jaa, ega eksemplaril välimuselt viga polnudki - aind kleebekas oli tagaküljel ja mõned numbrid siin-seal. Aga edaspidi olen püüdnud vältida neid "ex libary" omi kui kasutatud raamatute ostuks läheb. Ennem lõpliku tellimisotsuse langetamist vaatasin veel youtubest Hans Rickheitiga tema enda kodus tehtud intervjuud. Tundus selline normaalne habe olema see Hans. Üldse tolajal oligi põhiline laks, et katsusin alati igast intervjuusi ja värki vaadata eelnevalt ning enamasti  läheb ka loosi, sest enamus alternatiiv/indie koomiksite tegijaid on sellised ägedad eraklik/nohiklikud tüübid lihtsalt, et peab toetama. TSM koomiksile oli tegelt veel üks kindel kvaliteetgarantii -  "500 Essential comic books" ramsis sees! Sisu poolest on see üks tõesti omapärane ja sürreaalne, kergelt steampunkilikus maailmas toimuv kahe leidurvenna elust rääkiv koomiksiraamat. Kindlasti üks veidramaid misma olen lugenud, eriti teine kord oli nüüd ülelugedes sihuke unenäolik tunne koheselt peal ( kerge palavik abiks ). Nüüdseks on ilmunud  ka teine trükk, see küll ainult paperback formaadis, niiet tegelt võib oma soliidse hardback eksemplariga täitsa rahul olla, missest et endise raamatukogu oma ( Brooklyn open library oli kleepekal kirjas ). 

                                      

No comments: