Wednesday, January 09, 2013

Stephen King Pärast päikeseloojangut



Vaatan, et kirjastus Pegasus on Stephen Kingiga vist miski diili teinud ja avaldab suurmeistri loomingut maakeeles järjepidevalt juba aastaid, mulle sobib. Alustas kah pegass oma avaldamisi Kingi jutukoguga "Kõik on mõeldav" , mis ei olnud just väga teravate tekstidega minu arvates aga samas meeldis mulle sisuväliselt, et too kogumik ilmus algul kõvakaanelisena ja siis hiljem uuesti pehmekaanelisena, seda kommet vist eriti Eesti kirjastuste poolt ei harrastata. Igatahes edaspidi on Pegasus suht ühtlase  kujundusega ilmutanud Kuninga uuemapoolseid asju ja Tumeda Torni sarja ka, originaalillustatsioonidega! Vat see oli kvaliteetkirjastamine ja kõva tunnustus selle eest mu poolt! Uus jutukogumik üllatas meeldivalt oma sisulise tasemega - vbla paar juttu olid sellised - "meh" aga enamus täiesti ägedad! Isiklikuks lemmikuks jäi "Velotrenažöör" - kui selle aasta Stalkeri hääletamiseks läheb, siis mul üks on olemas parima tõlkejutu kategoorias :p. Tahaks vbla ka  viimase jutu poolt ka hääletada, sest Kingi tekstidelt ootangi just seda peategelase mõtete ja emotsioonide edasiandmist, mis kaldkirjas tavaliselt ja mida King valdab vhasti aga see jutt on vist liiga vastik ja ei hakka promoma. King ise ka järelsõnas ütles, et tal endal kah oli vastik kirjutada :p. Ma lugesin veel hommikupoole, enne lõunat seda, võhh! A ja siis veel selline huvitav teema, et  ennem raamatu ilmumist korraldati fännide vahel raamatutraileri võistlus - jajah. just nimelt , traileri! Heaolumaa ikka see USA, olen varasemalt küll kuulnud, et  tehakse linastuvatele filmidele fänniposterikonkurrsse aga no mis siis ikka, võitnud tööd saab näha siit. Nojah, kui  algul mõtlesin, et kuidas saab üldse ennem raamatu ilmumist teha konkursi sellise, siis tegelt saab küll, sest  need jutud olid varem kuskil ilmunud -  kas Playboys või sci-fi/horrorajakirjades jms välja arvatud üks jutt - lovecraftliku hõnguga "N". Ja selle jutuga kah on huvitav teema, et nüüd ma väga ei ole süvenenud aga tundub, et Marvel koomiksifirma on tellinud 25 osalise iganädalase animatsiooniversiooni sellest, et promoda motion comic tehnoloogiat. Alex Maleev, tuntud koomiksikunstnik on visualiseerinud  - ja mulle ta stiil meeldib, ainuke jama on see, et tahaks ühe jutiga vaadata aga need on mingid 2 mintsased jupid.                    

No comments: