Saturday, December 01, 2012

Peeter Sauter Damoklese mõõk ja leivanuga

Et siis ongi mu Eesti lemmikkirjanik poeediks hakanud? Ei noh, eks ta ise teab ja ise ka nüüd tegelikult lugejana esimesest võõristusest olen üle saanud ja väidan, et jumala hea liin on see luuleteema tal. See esimene kogu, ma aru saan tal  ja tuleb järelsõnast välja, et mingeid tekste on veel, mis ei läinud sisse koostaja sõnul. Koostajaks on Jürgen Rooste, kelle poolt tore järelsõna kirjutatud sisse lõpus  ja väljaandjaks Sven Kivisildniku tänapäeva väärtluulesari "Ji".  Selles mõttes, et vast ei jää avaldamata ka need väljajäänud tekstid või jääbki Sauter vabavärsi peale - mulle sobib nii ja teisipidi. Ehkki tahaks just vanemaid tekste, sest "Märkmed..." oli kohati  sünge ja morbiidne veitsa aga vbla ma kujutan endale ette. Damokles ses mõttes tunduvalt mõnusam lugeda ja tahaks veel. Suht okei tutvustuse leiab siit, mis on siis  helifail 4.44 pikk - klassikaraadios Peeter Helme loeb mõne luuletuse ette  seal, sellised lihtsamad. Keerulisemaid leidub ka aga neid peab vist natuke muukima, mina pidin.

No comments: